rosemarie.reismee.nl

Een laatste lange dag

Zon dag zonder ontbijt,

waarop je binnenlandse vlucht 2 uur vertraging heeft en eerst nog even naar een andere bestemming vliegt, om 20 mensen te droppen voordat het vliegtuig naar jouw plekkie vliegt.

Waarna je in je hotel nog een uur hebt te wachten voor je je kamer in mag,

waarna het ook een dag zonder lunch blijkt te worden maar wel met eindelijk een dag met een flesje water wordt.

Waarnaar je uiteindelijk om half 3 smiddags wat eten hebt weten te fixen.

Heerlijke malse kip en frietjes met ketchup in een hysterisch lokaal winkelcentrum met veel tl-licht en plastic troep uit Azie in de etalages.

Waarna je afreist naar een fair trade atelier voor souveniertjes.. die niet meer blijkt te bestaan. Waarna je verder rijdt naar een boekenwinkel, die al 10 jaar geleden failliet blijkt te zijn gegaan.

Je taxichauffeur die in het spaans zegt hoe prachtig je bent, en je ogen stralen en hoe fantastisch je lach is.. en je blijft herhalen dat je geen spaans begrijpt om uiteindelijk maar wat in het Nederlands tegen hem terug te praten om duidelijk te maken dat we elkaar echt niet begrijpen.

Zon dag waarop je uiteindelijk bij het verkeerde hotel wordt afgezet,

google maps het ook niet meer weet,

je uiteindelijk na lang zoeken in de hitte, heel lief een ijscoffee in een cafeetje en een hulptaxi aangeboden krijgt,

Die je terugrijdt naar de plek waarvan je net vandaan kwam.. want om het hoekje blijkt toch wel de goede ingang te zitten. Nog maar eens een diepe zucht.

Hoe verloren je je kan voelen, omdat je niet weet waar je bent, terwijl je neus eigenlijk nog maar 1 meter van je bestemming vandaan is.

Als je dat niet weet, voelt het allemaal toch nog zo mijlenver..

Ik ben toch blij met mijn eerste zachte bed van dit land,

op de laatste nacht voordat ik naar huis vlieg.

in deze stad ga ik nergens meer heen, Behalve naar het vliegveld morgenmiddag.

Naar huis oehoe naar huis, Acda en de munnik zingt mee in mijn hoofd.

Ik kan nog lachen. Echt waar. Zie mijn mondhoeken maar krampachtig omhoog gaan ?.

Ik ben de grote verscheidenheid aan katholieke heiligen uit dit land dankbaar dat dit vriendelijke volk me altijd heeft geholpen te komen waar ik moest zijn.. ookal duurde de omweg iets langer dan ik had gehoopt.

Zo! nu steek ik mijn neus nog even in de zon, voordat die ondergaat.

tot snel allemaal!


Reacties

Reacties

Janneke Janssen

Het klinkt alsof deze dag gemaakt is om het je makkelijker te maken naar huis te kunnen gaan?
Hele goede reis en je bent heel welkom is ons koude kikkerlandje

Timoletta

Goeie voorspoedige reis toegewenst. Ŵeer welkom in Nederland.

Joke

Was deze voordeurcache lastig te vinden? Klopten de coördinaten niet? ??
Wij wensen je een rustige laatste dag en een voorspoedige reis! ?
Groetjes van Peter en Joke

Sylvia

Lieve Roos, je bent op de terugweg, weer heerlijk binnenkort in je eigen zachte bedje. ? Veilige reis en welcome Home! Liefs van ons tweetjes ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!