rosemarie.reismee.nl

Land van de Rijke kust

We zitten met 28 man op een boot. Rozige koppies van het snorkelen en zwemmen in de pacifische oceaan. Zoevend over het water. De motor brult luid. De meeste hoofden dragen een zonnebril, sommige een stevig vastgesnoerde bandana die niet afwaait. Er wordt gestaard, over het water. Er wordt gestaard naar het glinsteren van de zee. Er wordt gestaard naar de eindeloze horizon voor ons, en naar de eilanden met groene heuvels en rotsformaties, die rechts aan ons voorbij gaan. Nog dagdromend aan de kleurrijke vissen die we zagen in de onderwaterwereld. Er wordt ook een heel klein beetje gebaald van dat we geen schildpad hebben gezien bij schildpaddeneiland. Er wordt nog stilletjes gehoopt op een glimps van een walvis of dolfijn in het water om ons heen. Niemand hier kijkt het komende uur op zijn telefoon.Het was een heerlijke stranddag.

Het was ook de laatste reisdag van mij en Amrah samen. We hebben de afgelopen twee weken samen door dit prachtige land Costa Rica gereisd.

We ploegden door een donkere jungle,

We tuurden uren naar vogels,

We aten een stuk lekkerder dan verwacht,

We trosteerde al raftend een wilde rivier.

We reden letterlijk stad en land af, en stiekem ook over wegen die hun naam nog niet hadden verdiend.

We hebben prachtige natuurparken bewandeld.

We ontdekten zelf een groep apen.

We hebben heel wild geplast bij hoge, en iets minder hoge nood.

We hebben heet gebaad met locals.

We vonden beide de Quetzal en deden daarna een vreugdedans.

We leerden heerlijke feitjes in een medicinale tuin en proefde al het locale lekkers wat we voorgeschoteld kregen.

We maakte onze eigen chocolade.

We klommen ons een weg naar watervallen.

We genoten van onze huisjes in de jungle of in prachtige tuinen vol bloemen en vogels,

We spreken nog steeds zeer belabberd spaans

We hebben slechts een heel beetje gehuild of of gemopperd en vooral veel gegrinnikt om woordgrapjes en gelachen om onszelf.

Die heerlijke twee weken samen op een soort tropisch eiland afsluiten met een spelletje was daarom ook een fantastisch toetje op onze goed-gelukte glutenvrije taart van een reis.

Dankjewel voor je fijne gezelschap reismaatje! Het komt wel goed met het samen thuis nog wandelen van een Drentse etappe van het Pieterpad.

Je reist zelfs sportiever dan ik ?

Geniet nog van je laatste dagen aan de kust, ik reis nog even verder voor een nieuw reisavontuur in Nicaragua.

Timoletta

Wat heb je dit mooi beschreven. Ga je alleen verder naar Nicaragua? Veel reis plezier en doe voorzichtig lieve Roos.?

Sylvia

Wat heerlijk om te lezen, je neemt ons mee in de sfeer daar. En nu, weer een stapje verder, even alleen, maar je komt altijd weer iemand tegen, op onverwachte momenten. Aan jou de keus wat je ermee doet. Een mooie reis verder, ik lees graag over je avonturen, be safe lieverd! Dikke knuffel

Paulette

Ik zat al lezend met jou op die boot. Zalig!
Veel plezier in Nicaragua. Liefs!

Marina

Wat een mooie blog! Ik miste je reisverhalen al. In 1 x goed gemaakt ?. Veel plezier voor het vervolg van je reis! Be safe, dikke zoen van je tante!

Joke

Hey Roos!
Paulette had je reisblog doorgestuurd , dan kon ik m ook bekijken!Jij kunt heel beeldend schrijven , zeg.
WAt is Costa Rica mooi hè. Wij zijn inmiddels alweer3 nachtjes thuis. Na gelukkig een zeer voorspoedige terugvlucht. Wat goed dat jullie een quetzal hebben gespot! Bij onze wandeling in SAN Gerards de Dota was er bijna niks gespot. ( wijzelf waren niet mee, maar de medereizigers kwamen teleurgesteld terug).
Wèl hebben we schildpadden gespot. Zo zie je maar, je kan niet alles hebben.
En op de boot richting t snorkelen, jawel, zwom er een klein stukje een dolfijn mee. ?. Peter en ik wensen je nog veel reisplezier in Nicaragua. Doe voorzichtig en blijf op de gebaande paden! Het is tóch eeen heel ander land dan Costa Rica.
Stay safe! En we horen van elkaar!
Dikke kus! Peter en Joke

Lianca