rosemarie.reismee.nl

Land van Meren en Vulkanen

Hallo Nicaragua,

Wat ben je allemachtig prachtig.

Met je kleurrijke huizen, groene binnentuinen en vriendelijke bewoners.

Met je meren zo groot als zeeen en eilanden vol groen en vol te ontdekken avonturen.

Met geheime yogaplekken, met je goedkope en best lekkere eten.

Ik geloof dat ik een beetje verliefd op je ben geworden.

Bijvoorbeeld op de heerlijke alternatieve en relaxte vibe op Ometepe, het eiland met twee vulkanen, waar ik rond scooterden, wegdroomde bij je zonsondergangen en leuke andere solo reizigers en fantastisch lieve locals ontmoetten.

Of op de mooie coloniale stad Granada, met drukke markt en indrukwekkende tour naar een actieve vulkaan.

Wist je dat dat hete rood-gele spul, wat in de vulkaan zit, Magma heet? En zodra het eruit is gekomen, dan heet hetzelfde hete spul opeens Lava!

Dus ik was blij om na zonsondergang de Magma te mogen zien en dat er geen lava in de buurt was?.

Het was erg tof en indrukwekkend!

En er was een liedje vanuit de musical foxtrot wat er de hele tijd door mijn hoofd speelde: "dansen op de vulkaan."

Het hostel waar ik verbleef bood s'ochtends gratis yoga aan op het dakterras. Daar ben ik vroeg voor opgestaan om aan mee te doen. Er was weleenswaar een overkapping, maar toch werd het na de derde downward-facing-dog al zo warm dat ik het gevoel had dat ik yoga in een sauna deed. Gelukkig kwam er later op de dag een klein buitje en die bood de stad wat verkoeling.


Ik kwam tot de ontdekking dat de mensen elkaar in plaats van een goedemorgen, goedemiddag en goedenavond, elkaar slechts een "goede" wensen op elk willekeurig tijdstip. Best handig!


Er is zoveel meer wat ik zou willen zien en doen in dit land. maar helaas is het einde van mijn vakantiedagen ook in zicht. Over een week ben ik weer in Nederland. De locals vragen vaak: "Wat vind je van dit land? Mooi ja? Kom je hier dan wonen?" En daarna als ik zeg dat ik mijn vrienden en familie dan teveel zou missen: "dan neem je die toch gewoon mee!". Ze zien oprecht het probleem niet, haha.

Ik vraag me dan vaak af wat ze weten over Nederland of Europa.

Ik kom hier ook veel Canadezen tegen. Wanneer ik die vraag of ze weten waar Nederland ligt of wat onze buurlanden zijn dan denken ze diep na: "Ligt dat naast Zwitserland? of Zweden? Het is toch scandinavia?"

Dat ontbreken van topografische kennis vind ik van wereldreizende westerlingen misschien nog wel wonderlijker.

Alhoewel.. als een Amerikaan zegt uit welke Staat hij komt, dan heb ik die naam ook wel eens gehoord, maar zou ik die ook niet op de kaart kunnen aanwijzen... hahaha.

Momenteel is het 6.00 uur in ochtend in Managua en zit ik op het vliegveld te wachten tot ik met een binnenlandse vlucht nog naar een eiland in de carribische zee kan vliegen. Voor nog een extra dosis aan palmbomen, zon, blauwe zee en hopelijk een wit zandstrand en ik wens enorm dat ik tijdens het snorkelen nog een schildpad mag bewonderen.

Mijn laatste week ben ik waarschijnlijk zo goed als offline. Iets met bijna blote billen en kokosnoot.

Zonnige groetjes en BUENOS!


Reacties

Reacties

Marina

Lieve Roos, weereen heerlijk enthousiast verhaal! Veel plezier op het bounty-eiland!

Joke

Mooi verhaal!
Thnx dat je ons meenam naar Nicaragua!
Nog een mooie week toegewenst ?

Trudie

Nou, Rosemarie, het is maar goed, dat je die paar weken nog gebleven bent. Het is nog volop ontdekken en daar krijg je schijnbaar geen genoeg van. Nou geniet er nog maar lekker van, dit is er nu nog de kans voor.! ????

Timoletta

Wat weer een mooi verhaal, je neemt ons even mee op je kleurrijke reis. Nog even lekker genieten in je blote billen op een eiland in de blauwe zee. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!