rosemarie.reismee.nl

A journey of a thousend miles, begins with a single step.

Het is mijn laatste week. En voor mijn gevoel is het al voorbij. Totdat ik me besef dat een normale vakantie van mij precies een week zou duren. Dus besluit ik er nog vol voor te gaan. Voor het eerst in 4 maanden plan ik wat ik nog wil doen.


Wander by the sea, should you ever want to find me.


Twee jaar geleden klonk Kuala Lumpur in mijn oren nog als een naam van een Umpa Lumpa uit Sjakie en de Chocolade Fabriek. Waar Cambodja ligt? Misschien Zuid-Amerika? Indonesië leek me een vieze lawaaierige plek en Thailand alleen maar vol kinderprostituees en vieze klanten. Van Laos had ik nog nooit gehoord. Nu weet ik beter en vooral hier. Dit zuid-aziatische deel van de wereld heeft niet alleen adembenemende kokosnoot eilanden, veelzijdige cultuur, heerlijk eten en de mooiste tropische natuur, ook de meest vriendelijke mensen wonen hier. Behalve dan de verkopers. Maar waar in de wereld zijn die wel tof?


There are no foreign lands, it is the traveler only who is foreign.


Mijn eisen voor mijn bestemming waren: Zon, goedkoop, tropische stranden, en andere backpackers. Dit en ZO VEEL MEER heb ik gekregen! Dit was een reis met een miljoen eerste keren, en het ontdekken van veel nieuw eten, helemaal omdat ik niet meer allergisch blijk voor noten en vis. Heel bijzonder om al deze smaken te ontdekken! Garnalen vind ik nog wel steeds de meestg vreemde structuur ooit hebben trouwens.


De laatste week van mijn verblijf heb ik nog hele bijzondere dingen gedaan. Ik ben gaan parasailen, als een arend boven een maleisisch eiland gezweefd. Ik heb een mangroveboom geplant in een mangrovebos. Een boekendorp bezocht waar geen een "buku" meer bleek te zijn. Waanzinnig mooie streetart gezien en heel erg lekker Indiaas gegeten. Ik heb een in van de stijlste gondelliften gezeten en een heel bijzonder thais bioscoopbezoek gedaan. Ik heb enorme shoppingsmalls gezien en last minute nog een enorm schilderij gescoord.


een paar mooie laatste quotes en gedachten uit mijn laatste week:


"Ladies & Gentleman, here is your captain speaking. Over 20 minutes we will arrive in Kuala Lumpur. The weather is good. It is 39 degrees"


vrouwtje in mijn laatste hostel: "I will show you the bathroom. Here is the shower, if you turn on this switch and push the big button, you have hot water. Downstairs is a second shower. That is a normal one."


Op mijn terugweg naar Nederland stapte ik het vliegtuig uit en liep door de slurf naar buiten. "Ze hebben de airco hier wel heel erg hard aangezet." hoor ik mezelf denken. Gelijk moet ik grinneken. Het is de airco niet. Het is de echte kou.


Reizen is voor mij de beste manier om talen en topografie te leren, om te leren compassievol te zijn voor jezelf en voor anderen. Om meer te begrijpen van mensen die je anders over het hoofd zal zien en om je glimlach te hervinden. Ik zou het niet met iemand anders dan mezelf willen doen. Want dan had ik een heleboel leuke mensen nooit ontmoet en veel avonturen niet beleefd.


Thuis in mijn eigen bed besef ik me wat een berg met geluk heb gehad. Niet alleen dat ik de kans en tijd kreeg om deze reis te maken maar ook al het onheil wat me bespaard was gebleven. Ik ben niet in het ziekenhuis beland, ik ben niet bestolen, heb geen brokken gemaakt in het chaotische regelloze verkeer dat in elk land weer aan een andere kant van de weghelft reed. Ik ben heel dankbaar voor alle lieve berichtjes en wensen die ik van jullie heb gekregen en deel graag in het echt nog meer foto's of avonturen. Dus wil je mijn bruine koppie in het echt bewonderen? Laat me dan wat weten! Ik heb tot september nog een volledig lege agenda en zie je graag weer terug. Ik wil afsluiten in stijl met een quote:


"You will never be completely at home again, beceause part of your heart will always be elsewhere. That is the price you pay for the richness of loving and knowing people and dishes in more than one place."


Liefs uit Eindhoven!


p.s. Ik was nooit alleen. Ik was samen met Anya, Melanie, Tobias, Tom, Moustafa, lindsay, Lydia, Moon, Julie, Job, Amy, Richard, Sony, Trudie, Nora, Sylvia, Sam, aoifa, Mathias, Simon, Laura, Femke, Eve, Lars, Nienke, Daniel, Stefanie, Angelica, Angi, Jolly, Suzan, Nicole, Die twee vlaamse meisjes, Hans, Steve, JP, Dionne, Steve 2, australisch stel, Max, Onn, Ved, Boun, Davone, Sai, Steffi, Sabrina, Eric, Sebastian, Kate, Max, Erica, Valerie, Manon, Elsemieke en haar zus, Daniel, Jose, John, emma, Ricardo, Sanjiv en natuurlijk nog veeeel meer lieverds waarvan ik de naam ben vergeten. Het was Awesome!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!