rosemarie.reismee.nl

Hallo Sri Lanka!

Na een aantal jaren dromen van dit eiland dat maar anderhalf keer zo groot is als Nederland, ben ik er deze week eindelijk heengevlogen. En na twee dagen weet ik al zeker dat ik daar geen spijt van ga krijgen. Wat een mooi eiland! Vol palmbomen en de meest bijzondere vogels (jippiejajeej!) De locals lachen en zwaaien naar me alsof ik de koningin ben en willen allemaal weten "Where I'm from". Naast een letterlijk dus ook figuurlijk warm welkom!


Op mijn aankomstdag ontmoette ik een enorm leuk vlaams koppel waarmee ik de stad Negombo verkenden en samen onze eerste sri lankeese dinner soldaat maakten. We verwonderden ons over de vele kerken hier met allelei neon en kerstverlichting versierd. Jezus verlicht als een dame van lichte zeden.. het is weer eens wat anders! Ook zijn hier veel kappeltjes, op haast elke hoek van een grotere straat. Ik zag sint Maarten en sint Antonius al staan! Verder zag ik in vitrines langs de weg ook een soort kroketten liggen, durfde ze nog niet te proeven maar ben razend benieuwd wat erin zit!

Een andere prachtige ontmoeting was die met de verkoopster van mijn allereerste dorstlessende kokosnoot. Ze bleek doof te zijn en ik probeerde een praatje te maken met de paar gebaren die ik ken. Ze was enorm verrast en blij en stond erop dat ik meteen ging zitten. Het gesprek verliep wonderbaarlijk goed en we hebben zeker 10 minuten zitten babbelen. Dit is naast mijn eigen beperkte gebarenschat ook wonderlijk omdat ieder land of streek ter wereld zijn eigen gebarentaal heeft en deze dus niet universeel is zoals de meeste medehorenden mogelijk denken!

Vandaag heb ik een boottocht gedaan door een wonderlijk waterland een stuk van deze stad vandaan en had ik al een vogelgids gestrikt om (dan wel betaald) mij te vergezellen. We hebben heel veel verschillende soorten ijsvogels gezien, eentje met een snavel bijna zo groot als die van een ooienvaar! Google hem maar: het is de ooienvaarsbek ijsvogel.

Tot snel! En mocht de website je vragen mij te sponsoren voor fotoruimte.. dat is niet nodig! Ik kan de fotos van mijn camera toch niet online zetten. Die kunnen liefhebbers vanaf oktober live bij me komen bewonderen. Zonnige groetjes!

Reacties

Reacties

Simone

Heeyyy ik ben je gaan volgen. Wat een leuk verhaal! Fijn dat je geen spijt hebt :-) en misschien heeft die geluksbrenger oa zijn nut omdat er zoveel kerken en kapellen zijn ;-)
Veel plezier, geniet vooral. En laat weten wat er in die kroketten zit :p

Janneke

Ah, zo reis ik toch een stukje met je mee. Door je verhalen te lezen. Leuk idee! Neem maar lekker de tijd om alles op je gemakje te beleven en bekijken.

Sylvia

Oh, heerlijk om te lezen. Alvast voorpret als wij ook mogen gaan! (Ooit)

Lisa

Jaloers! Klinkt fantastisch. Wil graag ook je verhalen in real Life horen. Veel plezier en zorg goed voor jezelf. Liefs

Marina

Weer leuke gezellige verhalen van Roos! Genietse en hou ons maar op de hoogte!

Timoletta

Leuk om je verhalen te lezen. Veel reisplezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!